суббота, 28 декабря 2019 г.

МАТЕРИАЛ НА ПЕД ВЫСТАВКУ


Номінація:  Нова українська школа: оновлення змісту викладання  навчальних предметів
Секція: «Фізика, астрономія».

Формування знань,умінь,навичок та подальший  розвиток учнів з ООП на уроках фізики – тактика і стратегія Нової української школи.


        

Інформація про автора:
http://pedvistavka.at.ua/Photo/Zhovtnevy/zhovtnevy2015/Karpova.jpgКарпова Лариса Борисівна, вчитель фізики, «спеціаліст вищої категорії», «учитель-методист».
Повна назва школи: Запорізька загальноосвітня школи             І-ІІІ ступенів №3 Запорізької міської ради Запорізької області.
Директор: Магльована Ольга Павлівна
Адреса школи: 69095 м. Запоріжжя, вул. Шкільна, 11.
тел.:  63-86-15
email: school3.zp@gmail.comschool3.zp@gmail.comschool3.zp@gmail.com


Провідна педагогічна ідея досвіду.
Організація  вчителем на сучасному етапі роботі з учнями з ООП, є одним із актуальних аспектів сурдопедагогічної науки і практики, є оновлення змісту спеціальної освіти, проектування сучасних методик навчально-виховного процесу. Це зумовлено тим, що світові тенденції у навчанні дітей з ООП полягають у гуманізації їхньої освіти, всілякому сприянні соціалізації та успішній інтеграції в суспільство.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду.

Одним із способів активізації пізнавальної діяльності учня на уроці є застосування інноваційних технологій. Тому у своїй діяльності вчитель використає прогресивні методи навчання, які можуть забезпечити високий рівень засвоєння учнями вивченого матеріалу; зробити так, щоб навчання для дітей не було тягарем, а диктувалось їх внутрішньою потребою і бажанням здобувати знання. Безперечним є той факт, що серед таких методів провідне місце займають інформаційні та телекомунікаційні технології.
Сучасне суспільство стрімко розвивається. Зміни відбуваються в усіх сферах життя: політичній, економічній, соціальній, культурній. Сьогодні до випускника школи XXI століття суспільство висуває досить серйозні вимоги. Він повинен: вміти самостійно здобувати знання та застосовувати їх на практиці; працювати з інформацією, аналізувати, узагальнювати, аргументувати; шукати раціональні шляхи у вирішенні проблем; бути комунікабельним, контактним у різних соціальних групах, гнучким у мінливих життєвих ситуаціях, вчитися впродовж життя. Виникає необхідність вийти за рамки сформованих традиційних підходів, працювати в режимі, що спонукує до пошуку нової інформації, самостійної продуктивної діяльності, спрямованої на розвиток критичного і творчого мислення школяра. Завдання вчителя - допомогти учневі з ООП стати вільною, творчою та відповідальною особистістю.
Науково-теоретична база досвіду.
Поширення в Україні процесу інклюзивного навчання дітей з обмеженими можливостями фізичного або психічного здоров’я є не лише відображенням часу, але й представляє собою ще один крок до забезпечення повної реалізації прав дітей з особливими потребами на якісну освіту. 
  Актуальність проблеми інклюзивної освіти пов’язана насамперед з тим, що число дітей, котрі потребують корекційного навчання, неухильно росте. І таких діток в Україні понад 1 млн., що становить 12% від загальної кількості дітей у країні.
   В основу інклюзивної освіти покладена ідеологія, яка виключає будь-яку дискримінацію. Через обмеження у спілкуванні, самообслуговуванні, пересуванні розвиток цих дітей значною мірою залежить від задоволення їхніх потреб іншими людьми, а це становить багатогранний процес соціально-педагогічної інтеграції та процесу інклюзії, зокрема.Методичне підґрунтя досвіду моєї роботи та його практична реалізація спирається на „Сучасні тенденції розвитку спеціальної освіти (Українсько-канадський досвід)” (м. Київ, 2008), „Нормативно-правове забезпечення спеціальної освіти: обстоювання права на інклюзивне навчання” (м. Київ, 2005), „Інклюзивна освіта як невід’ємна складова системи корекційної освіти” (м. Біла Церква, 2007), „Питання якості життя людей з розумовою відсталістю в Україні” (м. Київ, 2006), „Інклюзивна освіта: стан і перспективи  розвитку в Україні” (м. Київ, 2009, 2010).
Стислий виклад змістовного наповнення досвіду. В поданому досвіді представлені практичні матеріали для вчителів фізики, спрямовані на ефективну організацію роботи з учнями з ООП з метою формування предметних і ключових компетентностей.  
На кожному уроці з фізики використовую самостійні роботи різного дидактичного призначення: перевірні, підготовчі, навчальні. Основна функція перевірних самостійних робіт – контролююча, хоча і їм теж властиві елементи навчання. Щоб актуалізувати опорні знання учнів, їхні уміння і навички, потрібні для сприймання нового матеріалу та розвивати пізнавальний інтерес майже на кожному уроці пропоную дітям підготовчі самостійні вправи. До навчальних самостійних робіт відношу ті, які пропоную дітям для самостійного засвоєння нового матеріалу. Щоб самостійна робота була ефективною, слід чітко уявляти її залежність від ряду дидактичних умов. На уроках з фізики самостійна робота учнів різноманітна і за змістом, і за формою. Діти з ООП можуть самостійно опрацьовувати нові статті за підручником, проводити досліди за інструкцією, відповідати на запитання, малювати схеми, виконувати завдання Кожен мій урок фізики супроводжується проведенням досліджень, з подальшим обговоренням побаченого і висновком. Під час проведення лабораторної роботи учні працюють у парі. У цьому випадку йде відпрацювання умінь ставити фізичний досвід, проводити спостереження, організовувати аналіз, робити висновок про виконану роботу. Для більш підготовлених учнів у мене є завжди додаткові творчі завдання. Робота в парі та в групах дозволяє розвивати комунікативні якості особистості. Учні з ООП складають кросворди, кластери, сінквейни, повідомлення, пишуть твори з вивченої теми, що дозволяє їм проявити свої творчі здібності. Створення електронних презентацій формує в учнів з ООП  уміння використовувати інформаційні технології в процесі навчання. Створення діючих моделей для вивчення фізичних явищ і законів розвиває в учнів винахідницькі здібності. Такий підхід до вивчення фізики робить її найбільш наближеною до реального життя, а значить більш цікавою і зрозумілою для учнів з ООП.
Результативність впровадження досвіду. В рамках даної проблеми  можна виділити основні групи результатів впровадження досвіду:
• залучення дітей з обмеженими можливостями в освітній процес;
• соціалізацію дітей з ООП у сучасному суспільстві;
• створення активної поведінкової установки у дітей з ООП на впевнене позиціонування себе в сучасному суспільстві;
• вміння перетворювати свої недоліки в достоїнства;
• зміну ставлення сучасного суспільства до людей з ООП в наше суспільство.
За результатами моніторингу, анкетування, тестування спостерігаються позитивна динаміка за такими показниками:
·         висока мотивація навчання;
·         сформованість навичок самостійної роботи з фізичними приладами;
·         сформованість умінь зіставляти результати досліджень, наведені у вигляді словесного опису, таблиці або графіка, вміння робити висновки, пояснювати результати дослідів;
·         самоаналіз навчальної діяльності;
Репрезентація досвіду: досвід розглянуто на засіданнях з «обміну досвідом» шкільного та районного методичних об’єднань вчителів фізики; на семінарах шкільного та районного рівнів з питань впровадження науково-дослідницької  та проектної діяльності в практику роботи вчителя фізики; на педагогічній раді з питань роботи з  дітьми з ООП; на сайті ЗОШ №3.

















Комментариев нет:

Отправить комментарий